steeb to wards our future
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

steeb to wards our future

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

انت بتحب بجد طب مسالتش نفسك امتى بجد ممكن ت, لو بتحب بجد 

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
ole_ba7ebak
Admin
ole_ba7ebak

انت بتحب بجد طب مسالتش نفسك امتى بجد ممكن ت, لو بتحب بجد  Empty
مُساهمةموضوع: انت بتحب بجد طب مسالتش نفسك امتى بجد ممكن ت, لو بتحب بجد    انت بتحب بجد طب مسالتش نفسك امتى بجد ممكن ت, لو بتحب بجد  Emptyالخميس يونيو 11, 2009 9:55 am

بسم الله الرحمن الرحيم

سؤالى ليكم كلكم النهارده للى بيحب والى مش بيحب سؤالى وموضوعى النهارده مهم جدا ده من وجهت نظرى مع انكم ياجماعه مش مدينى الفرصه انى اخرج مابداخلى من مواضيع بس اعمل ايه من واجبى انى اطرح عليكم المواضيع مع انى بجد مش برلاقى منكم الاهتمام الكافى بس مش مهم يكفينى ان فى ناس بتهتم وبتدخل ترد على مواضيعى

من غير لف ولا دوران بتهيألى اسم الموضوع واضح جدا مسالتش نفسك انت ممكن تترك حبيبك ياه تخيل كده تترك حبيبك مسالتش نفسك امتى ممكن تسيب حبيبك ياترى ممكن تسيب حبيبك امتى

فى ناس هتقول انا ممكن اسيب حبيبى لما احس انى قرفت وزهقت منه من الاخرجبت اخرى معه حاولت كتير انى اغيره النى اعدل منه انى اخاليه انسان تانى لكنى فشلت طب مسالتش نفسك انت عملت ايه معه علشان تغيره مسالتش نفسك اسلوبك اصلا ازاى يعنى اسلوبك يشجعه انه يتغير ولا ايه ممكن يكون اسلوبك وطريقتك هيا الى غلط ممكن انت مش عارف تدخل من المدخل الصح
فى ناس ينفع معها الحنيه وفى ناس تانيه ينفع معها القسوة وفى طرق وحاجات كتير

فى ناس تانيه هتقولى انا ممكن اسيب حبيبى لما احس انه معدش بيحبنى طيب ازاى يعنى هو ياجماعه الحب بيتبدل فى يوم وليله كده ازاى احنا كنا كوبيسين وتمام وفجاءة ظهرت حاله من البرود العاطفى فجاءة كده معنتش بحس بحبك
طب ماقبل ماتفكر فى الهجر والترك والبد ماتواجه حبيبك بالحقيقه دى وقوله انا معنتش بحس بحبك معنتش بحس انك بتحبنى زى الاول انت ايه الى مغيرك ممكن يكون فى شىء مغيره فعلا ممكن يكون احساسك غلط ويكون عداد قلبك بايظ وعايزله عمره ممكن يكون فعلا حبيبك متغير ومعدش فعلا بيحبك بس فى كلا الحالات بيكون العيب منك انت
ومنه برضه ازاى معدش بيحبك هو الحب دوت حاله احنا بنعشها وخلاص الحب ده احساس جامد موت مش بيتغير ولا بيتبدل بس لااسف اليومين دول كل حاجه متوقعه والى تحسبه موسى ممكن يطلع فرعون ؟

فى ناس تاينه تيجى تقول ممكن اسيب حبيبى لماا احس انا بقه ان عداد قلبى معدش شغال خالص اجيبه يمين شمال مش شغال خلاصمعنتش حاسيس ان ده حبيبى ان ده الى انا بدور عليه لالالالا مش ده روميو حبيبى الى هيخطفنى ويطير ونسكن فى جزيرة لوحدينا لا ده عباس هو الى خطف قلبى ومحسن خلاص راحت عليه سورى انا بستعين بالاسماءيعنى علشان نفهم وممكن ده رانيا ياعينى عليها خطفت قلبى لكن سهى راحت عليها يالهوى على احمد مايا وياخرابى على نكد امنيه ممكن كتير نقعد مع نفسنا ونفكر بالطريقه دى طيب تفتكروا لو احنا وصلنا بالتفكير اننا ننقى ونختار ونقارن بين محسن و عباس وبين رانيا وسهى وبين مايا وامنيه تفتكروا ده اسمه حب اننا ننقى ونختار ولا كااننا بنشترى خيار هو ده الحب معتقدش ده حب ده اسمه تضيع وقت احساسنا غلط 100% الحب مره ماكان سلعه بتتنقى وتختار لا الحب ده حاجه غاليه اوى لا ببتتغير مع الايام ولا بتتحول الحب حاجه ثابته وراسخه مش بتتغير مع الايام الحب ده اقولكم ايه بس الحب ده انبل احساس ممكن الواحد يعيشه يحسه

بالنسبه ليا انا بقه هرد على السؤال المطروح امتى اسيب حبيبى( بس ده لما الاقيه اصلا)هههههه؟؟؟؟

اولا انا معتقدش انى ممكن اسيبه مهما حصل الى هيبعد هو الموت اكيد فى مواقف كتير ممكن تواجهنا وتقابلنا ومشاكل وحاجات بس استحاله انى افكر انى اسيبه لان انا بقول ايه ده حبيبى هو الحبيب دوت الواحد بيلاقيه بالساهل هو بالساهل كده قلب الواحد ممكن يدق لا هو بيدق مرة واحده او لشخص واحد معتقدش انى همشى بمدأ محسن وعباس او مايا وامننيه لا انا همشى بمدا الحب الحقيقى الحب لا بيتجزأ ولا بيتغير انا منكرش اننا ساعات بنحب ناس هما مش بيحسوا بينا وتعرفوا ده من اجمل انواع الحب مش مهم انك تلاقى نفس التبادل من المشاعر بس كفايه انك تحس انك بتحب كفايه انك بتحس انك بتحب شخص وياحلاوته ياجماله لما يكتمل الحب دوت ويكتمل بنصك التانى بحبيبك

انا بطلب من كل واحد وواحده انها قبل ماتفكر انها تسيبحبيبها او تبعد او من البدايه خلاص قبل ماترتبط تسأل قلبها هل هو دوت فعلا حبيبك هو ده الى انت بتدور عليه هو ده الى قلبك ماله وهو ده الى انت بتدور عليه اسال نفسك علشان متفكرش انك بعد كده تختار وتنقى وتحتار من البدايه اسال قلبك وفكر

وهستنى ردودكم
lOve stOry

lOve stOry

مُساهمةموضوع: رد: انت بتحب بجد طب مسالتش نفسك امتى بجد ممكن ت, لو بتحب بجد    انت بتحب بجد طب مسالتش نفسك امتى بجد ممكن ت, لو بتحب بجد  Emptyالخميس يونيو 11, 2009 10:22 am

بجد توبيك تحفة ومهم قوللى

انا بحييك على الكلام دة

بس انا من رأيى ان الحب مش كل حاجة فى الدنيا

الحب اه احساس جميل

بس المفروض قبل ما الواحد يحب يحسبها بعقله(ودة مش بيحصل طبعا الا قليل)

الحب دة بيحسسك انك تقدر على كل حاجة

بينسيك كل المصاعب والمشاكل اللى ممكن والمؤكد انها هتواجهك

بينسيك الواقع ويعيشك فى الخياااااااااااال

ودة مش حلووووووووو خااااااالص

عشان بكدة الحب دة بيتحول لقااااااااااتل

وبالنسبة للحبيب لو انتوا الاتنين بتحبواااااااااا

بعض جداااااااااااااااااااااا حب ميتوصفش

لكن.................

كل الناس هتعارضكم حتى اهلكم حتى الظروف

اكيد هتبقى مرغم انك تسيب حبيبك

دى الحاجة اللى هتعملها قدام الناس بس

لكن القلب هيفضل طووووووووول العمر

يحبه وهو دة اللى الناس ملهاش دعوة بيه

وهو دة الحاجة اللى ميدارية عنهم اللى تقدر تحب بيه من غير ما هم

يعرفوا Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad

واللى حب بجد صعب انه ينسى او يكره حبيبه

مهما فرقت بينهم الايام والظروف والناس

لكن نصيحة منى بجد (قبل ما تحب احسبها بعقلك)

يريت يتعمل بالنصيحة دى عشان متتجرحش فى الاخر انت وحبيبك

تحياااااااااااتى ليك مرة تانيه على الموضوع الجميل دة
ole_ba7ebak
Admin
ole_ba7ebak

مُساهمةموضوع: رد: انت بتحب بجد طب مسالتش نفسك امتى بجد ممكن ت, لو بتحب بجد    انت بتحب بجد طب مسالتش نفسك امتى بجد ممكن ت, لو بتحب بجد  Emptyالخميس يونيو 11, 2009 10:32 am

بجد مش عارف اقولك التوبيك على فكره التوبيك مش جميل دا ردك اللى اجمل
بس اد ايه التوبيك ده عااااااجبنى مووووووووووووت
اد ايه كلماته رائعه اد ايه فى معانى لو كل واااحد بس حسها وعمل بيها بجد هااااااااتكون كل حياتنا حب حقيقى اد ايه لو كل الناااااااااس بقت كويسه هايبقى الحب جميييييييييييييييل وهايبقى احسسسسااااااااااااااااااااااااس مالوش مثيل اكييييييييييييييييد
ولااااااااااااازم بجد الكل يحسبها لانه بجد لو محسبهاااااااااااااش هاينجرح جرح طول عمره هايفضل فااااااااااكره
واد ايه انتى اجمللللللللللللللللللللل
واكييييييييييييييييد بجد هافكر لان انا شوفت تجااااااااااااارب فاشله كتييييييييييير
وبجد ده اللى مخلينى خااااااااااااايف من الحبب
بس بجد واللله انتى منوره
تحيااااااااااااتى
shahsta

shahsta

مُساهمةموضوع: رد: انت بتحب بجد طب مسالتش نفسك امتى بجد ممكن ت, لو بتحب بجد    انت بتحب بجد طب مسالتش نفسك امتى بجد ممكن ت, لو بتحب بجد  Emptyالخميس يونيو 11, 2009 2:09 pm

توبيك جااااااامد قولى بس ده انت كتبه ولا ايه

فى ظروف تخلى الانسان يسيب حبيبه والظروف دى بتبقى غصب وساعتها المفروض يتفق الطرفين على انهم يسيبوا بعض بس يتفقوا لو الظروف بعدين كانت لصالحهم يبقوا لبعض

وزى ما انت قولت فى نا بتسيب حبيبها علشان مبقتش حاسه حاجه من نحيته
او انه طلع مش الانسان اللى بيتمناااااااه ودى اكتر اسسباب بتخلى الانسان يسيب حبيبه

بس فى الحاااااالتين صعب اوى ان نستغنى على الانسان اللى حبينااااه وخصوصا لما يكون الانسان ده غالى علينا فعلا

بس معتقش ان فى حاجه تخلى انسان يستغنى عن حبيبه اللى حبه بجد غير الظروف اللى هى الصعبه

ومش عارفه بجد كلامى ده صح ولا لأ

بس بجد تسلم ايديك كلام التوبيك جاااااااااااااااااااامد
anna geeet

anna geeet

مُساهمةموضوع: رد: انت بتحب بجد طب مسالتش نفسك امتى بجد ممكن ت, لو بتحب بجد    انت بتحب بجد طب مسالتش نفسك امتى بجد ممكن ت, لو بتحب بجد  Emptyالخميس يونيو 11, 2009 2:46 pm

--------------------------------------------------------------------------------

شكرا على موضوعك بجد موضوع هايل وكلامك جميل
بس انا مش معاك ان الحب اللى من طرف واحد دة اجمل حب لا بالعكس لان الحب المفروض تبادل بين اتنين ..
اوكية ممكن اللى بيحب يكون سعيد بدة بس اكيد برضوا حيبقى زعلان انه بيحب حد وهوة مش حاسس بيه
فممكن يفقد الامل فى الحب دة لانه حيفضل يحبة كدة وهوة مش حاسس بية
ويا سلام بقى لو الحب دة هوة او هيا حس بيه ساعتها فعلا يبقى دة احسن واجمل حب

lolita

مُساهمةموضوع: رد: انت بتحب بجد طب مسالتش نفسك امتى بجد ممكن ت, لو بتحب بجد    انت بتحب بجد طب مسالتش نفسك امتى بجد ممكن ت, لو بتحب بجد  Emptyالخميس يونيو 11, 2009 7:34 pm

على فكره ياجماعه كلكوا بتتكلموا عن الحب لكن مافيش حد جربه ولا حد هيجربه بجد الا لما يلاقى الحاجه اللى تسنده واللى بسند دايما الرابط القوى وبعدين اصلا مافيش حاجه اسمها انا بحبك وانا كمان الكلام ده فى نظرى كلام فاشل 100%لان ده دلوقتى بيضر بسمعة البنت جدا كل الولاد دلوقتى بتتسلى بلكلام ده واللى يقولك انا هاتجوز البنت اللى حبيتها وهيا حبيتنى ده يبقى كداب كداب كداب لان مافيش واحد بيبص لبنت سلمت قلبها لواحد تانى من قبله مش بيستامنها بمعنى اصح على بيته واولاده بعد كده
lolita

lolita

مُساهمةموضوع: رد: انت بتحب بجد طب مسالتش نفسك امتى بجد ممكن ت, لو بتحب بجد    انت بتحب بجد طب مسالتش نفسك امتى بجد ممكن ت, لو بتحب بجد  Emptyالخميس يونيو 11, 2009 7:39 pm

ارجوكو ياجماعه فكروا تفكير عملى فى الموضوع ده ماتسيبوش الدنيا تلعب بعقلكوا وتصورلكوا حجات بقت كلها كدب وكلام فارغ لان دلوقتى مافيش حاجه اسمها حب فى حاجه اسمها كدب وضحك على الدقون
lOve stOry

lOve stOry

مُساهمةموضوع: رد: انت بتحب بجد طب مسالتش نفسك امتى بجد ممكن ت, لو بتحب بجد    انت بتحب بجد طب مسالتش نفسك امتى بجد ممكن ت, لو بتحب بجد  Emptyالجمعة يونيو 12, 2009 8:59 am

ميرسى قولى

ولا ردى اجمل ولا حاجة

هو فيه بعد توبيكاتك وردودك برضو

دة انت اللى منوووووووووور يا ادمن
ole_ba7ebak
Admin
ole_ba7ebak

مُساهمةموضوع: رد: انت بتحب بجد طب مسالتش نفسك امتى بجد ممكن ت, لو بتحب بجد    انت بتحب بجد طب مسالتش نفسك امتى بجد ممكن ت, لو بتحب بجد  Emptyالجمعة يونيو 12, 2009 9:09 am

ربنا يخليكى يااااااااااااارب برضوا كده
على العموم منوره بجد وكلكم يا جماعه منورييييييييين

انت بتحب بجد طب مسالتش نفسك امتى بجد ممكن ت, لو بتحب بجد 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» الفرق بين الحب والاعجاب.. اعرف انت بتحب بجد ولا مجرد اعجاب
» ممكن نتكلم جد؟؟؟؟؟؟؟؟
» ازااى تخنق اى بنت ؟؟ دانت ممكن تشلها كمااااااان !!!!!!!!!
» حط نفسك فى مكانى
» ههههههه نكت جامده مش هتقدر تمسك نفسك هههههههههه